Doorgaan naar hoofdcontent

Instagram Instants november 2013

Eén van de eerste apps die ik downloadde toen ik mijn allereerste smartphone kocht, was Instagram. Ik vind het leuk om via fotootjes momenten te onthouden die je anders zou vergeten of dingen op te merken waar je anders geen aandacht aan zou besteden. Vluchtige momenten worden zo tijdloos. Heel gewone dingen worden bijzonder.

We zaten met een weessok. Wààrom is er àltijd eentje over?

Dit maakte ik voor mezelf toen Merlot niet thuis was: aardbei, avocado, pompelmoes, mozzarella en meloen. 
Smullen zonder schuldgevoel!

Op de Boekenbeurs in Antwerpen kocht ik onder andere twee kookboeken van Pascale Naessens.
Benieuwd naar wat ik nog heb gekocht? Dat lees je hier.

#treatyoself! Rijstpap met kinnekessuiker…

… en de eerste film van Harry Potter op dvd!

Dit is wat ze noemen: te veel dvd’s! Onze dvd-kast ging weg omdat mijn ‘schoonmoeder’ Myrtille ze beter kon gebruiken in haar nieuwe zaak. (Daarover later meer!). Al mijn dvd’s gingen voorlopig in 3 grote kartonnen dozen. 
Ik maakte van de gelegenheid gebruik om er enkele uit te zoeken die weg mogen. 
Als iemand interesse heeft in de volgende films/series tegen een prijsje, laat het me weten: 
Mad Men seizoen 1, Six Feet Under seizoen 1, 3:10 to Yuma, Antitrust, The Bank Job, Chaos, 
The Dead Girl, Donnie Brasco, Eyes Wide Shut, Halloween H2O, House on Hounted Hill, The Joneses, 
Jungle Book 2, Knocked Up, Laws of Attraction, A Love Song for Bobby Long, Miami Vice, Moonlight Mile, 
My Life, My Sister's Keeper, The Oh in Ohio, Remember Me, Repo Men, Suburban Girl, Traffic, 
United States of Leland, White Noise, The Women en Wuthering Heights.

Op 11 november maakten we een herfstwandeling naar het kerkhof.
In Lier zit je soms echt midden in de natuur. Ik <3 mijn stad!


‘Zomaar’ is de beste reden voor cadeautjes! Van Merlot kreeg ik plots deze Snuggle Hottie. 
Snuggles mag elke avond mee naar bed.

Merlot had zin in wild, dus gingen we eten In den Draaiboom, het restaurant waar hij elk weekend werkt. 
Merlot nam hazenrug, ik gebakken pladijs. Als dessert namen we allebei een chocolademoelleux. 
Zo goed dat het verboden zou moeten zijn!

Deze koekjes zijn zo lekker! En helemaal niet zo slecht voor je.

Ladies’ Night met Ettie bij Ecarlate thuis. Ecarlate’s man Céladon had voor ons gekookt. Als dessert maakte hij de kaastaart uit dit handgeschreven receptenboekje van Ecarlate’s oveleden grootvader, dat ze onlangs hebben gevonden. Hoe leuk is het om zo’n ‘verborgen schat’ van één van je grootouders te vinden?

Coup de foudre… Op de plek van de dvd-kast die weg is, moest een boekenkast komen. 
Merlot en ik begonnen onze zoektocht zonder veel verwachtingen, maar stuitten na een halfuurtje al op dit pareltje. 
Hoewel we oorspronkelijk een gesloten model wilden (tegen het stof), moesten we deze kast gewoon hebben! 
Er was niets aan te doen: liefde op het eerste gezicht. Ondertussen is ze geleverd, helemaal gevuld en ze is PRACHTIG.

Deze drie fotootjes liet ik al zien in mijn laatste Currently-post. Bovenaan rijstwafels met pindakaas, banaan/aardbei 
en kaneel. Mijn nieuwste verslaving. Onderaan links een mooi zwartrood nagellakje (Burgundy Kiss van Maybelline). 
En onderaan rechts iets wat elke bomma volgens mij in huis heeft: borstbollen! 
Misschien was ik nog in een nostalgische bui omwille van het oude receptenboekje van Ecarlate’s bompa?

Dinner for one: superlekker broodje met scampi, sla, appeltjes en worteltjes met een zelfgemaakte currydressing.

Discovery Day! Ik heb een jaarabonnement op de Deautybox en ik kijk elke maand uit naar de dag dat hij wordt geleverd, Discovery Day. Deze keer was de box gevuld met valse wimpers, een dagcrème, een zeepje 
en een gezichtsserum. Niet de beste Deautybox die ik al heb gekregen. Valse wimpers zijn écht niks voor mij, 
dagcrème heb ik meer dan genoeg en ik gebruik liever vloeibare zeep. Enkel het serum spreekt me aan. 
Maar voor slechts 15 euro per maand maakt me dat niet veel uit. 
Ik blijf het hoe dan ook leuk vinden om elke maand een ‘cadeautje’ te krijgen en uit te pakken.

Voor het naar de vreemdelingenmarkt in Antwerpen! Ik keek m’n ogen uit. Ik nam halloumi mee 
en gojibessen, lijnzaad, chiazaad en hennepzaad om m’n havermout te pimpen.

Lekkere hapjes op de openingsreceptie van Myrtille’s nieuwe zaak. Ik ben van plan er een aparte blogpost aan te wijden, maar bezoek nu zeker haar website (gemaakt door Chianti) al eens: Slim Concept.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kalkoenstoofvlees met kriekbier

Dit maakte ik met kerst bij m’n mama, maar ik vergat het simpelweg te bloggen. Aangezien volgende week de Vasten beginnen (wat voor mij betekent: Dagen Zonder Vlees), krijg je het receptje nu nog van mij. Je hebt nog een week de tijd om dit te maken. Ren maar snel naar de winkel, want het is de moeite! Stoofvlees maak je meestal niet voor twee, hé. Dit recept is voor een hele pot, genoeg voor zes personen. Of voor meerdere dagen met minder personen. Wat heb je nodig (6 personen)? 1,2 kg kalkoenstoofvlees 6 rode uien 6 teentjes knoflook 3 el lichte cassonade ( Kinnekessuiker .) 6 el rode wijnazijn 4 el maïzena 2 x 25 cl kriekbier 500 ml kippenbouillon 3 sneetjes peperkoek Mosterd 3 takjes verse tijm 3 blaadjes verse of gedroogde laurier Stoofvleeskruiden Peper & zout Bakboter Wat moet je doen? 1. Smelt een klont bakboter in een stoofpot en bak er het kalkoenstoofvlees in aan. Zorg ervoor dat het vlees niet op elkaar ligt, anders stooft het in

Kerstrecept: Varkenshaasje met druivensaus

Koken in een andere keuken dan de mijne, ik doe dat niet zo graag. Je weet niets staan. Je kan je eigen vertrouwde gerief niet gebruiken. En het ergst van al: je moet koken op een vreemd vuur. Soms heb je echter geen keuze. Op kerstavond bij de familie van je lief bijvoorbeeld. Normaal ben ik zen in de keuken, maar het kerstmaal – nu ja, het kersthoofdgerecht – voor zeven man bereiden op een vreemd vuur, dat bezorgt mij toch een beetje zenuwen. Zeker als het zo’n vuur is zonder vuur, een inductiekookplaat. *insert evil music* Ik zie graag een vlam. Ik heb voeling met een vlam. Ik weet precies hoe groot mijn vlam moet zijn om witloof te stoven. Bijvoorbeeld. Wat ik echter niet weet, is welke nummer ik daarvoor moet kiezen. Het witloof dat mijn kerstgerecht vergezelde, was dan ook niet hoe ik het wilde hebben. Ik hou van stronkjes die intact blijven, mooi gekarameliseerd zijn en hier en daar een bruin kleurtje hebben. Zeker op kerstavond. Maar Merlot zegt dat ik moet stoppen

Review kookboek Gino’s Pasta – Gino D’Acampo

Wanneer deze review online komt, zit ik nog onder de zuiderse zon te genieten van het beste wat Italië te bieden heeft. Daarom vond ik het wel toepasselijk om deze keer mijn favoriete Italiaanse kookboek te reviewen. Een boek vol pasta’s, mijn nummer één favoriete gerecht! Ik kocht Gino’s Pasta in 2011 op de Boekenbeurs. Toen ik het toonde aan vrienden en familie dachten ze allemaal dat ik het voor de looks van de schrijver had gekocht. Heel eerlijk? Neen! Hij doet mij zelfs niets eens iets. Ik vermeld dit er maar bij zodat je weet dat mijn lovende woorden helemaal niets met den Gino te maken hebben. Dit is gewoon één van die zeldzame kookboeken waaruit je letterlijk àlles zou willen maken. Indeling & inhoud Zoals wel meer kookboeken, begint ook dit met een korte inleiding van de auteur. Daarna volgen enkele bladzijden geschreven door voedingsdeskundige Juliette Kellow. Zij legt uit waarom pasta best past binnen een evenwichtig eetpatroon. Veel mensen hebben schri