Doorgaan naar hoofdcontent

Slim Concept

Eind 2013 deed mijn schoonmoeder iets wat ik ontzettend bewonder. Ze waagde een sprong in het diepe door haar toenmalige job – en de zekerheid die daarbij hoort – op te geven en aan een nieuw avontuur te beginnen: de oprichting van haar eigen bedrijf Slim Concept.

Slim Concept begint na enkele maanden al een echt succesverhaal te worden omdat het hulp biedt bij een probleem dat veel mensen bezighoudt: hun gewicht. Slim Concept is de weg naar een slankere levenslijn. Welke weg kies jij?


1. LipoFREEZE

LipoFREEZE is een machine die vetcellen verwijdert door ze te bevriezen. De machine wordt op een bepaalde zone op je lichaam aangebracht en zorgt voor een plotse temperatuurdaling tot rond of net onder het vriespunt. Bij die temperatuur kristalliseren vetcellen. Het hele proces is voelbaar (een beetje trekkerig en koud), maar pijnloos. In de 4 tot 6 weken na de behandeling worden de vetcellen op een natuurlijke manier uit het lichaam verwijderd, via de lymfeklieren.

Na één behandeling van een bepaalde zone ben je zo’n 22% van de vetcellen op die plek kwijt. Na een tweede behandeling is dat 40% van de oorspronkelijke vetcellen. En het beste van al? Wanneer je een gezonde levensstijl aanhoudt, zie je ze nooit meer terug.

Kort samengevat: LipoFREEZE verwijdert vetcellen door ze te bevriezen, waarna ze het lichaam verlaten via de lymfeklieren.

2. i-Lipo

i-Lipo is een toestel dat het vetverbrandingsproces van het lichaam nabootst. Het is een laser die een chemisch signaal in de vetcellen veroorzaakt waardoor opgeslagen triglyceriden de cellen verlaten via de celmembranen. Triglyceriden zijn de vetten die het meest voorkomen in het lichaam. Het zijn die vetten die het lichaam gebruikt als energiebron. Wanneer je na in de eerste twee tot vier uur na de behandeling met i-Lipo 30 tot 45 minuten sport, worden de vrijgekomen triglyceriden meteen verbrand. 

Lukt het jou – om welke reden dan ook – niet om te sporten meteen na de behandeling of wil je de natuur nóg een handje helpen? Dan kan je bij Slim Concept ook een lymfedrainage laten doen.

De behandeling is volledig pijnloos, je voelt hoogstens een aangenaam warme gloed op de plek die wordt behandeld. De vetlaag kan tot 30% afnemen na één behandeling. Een optimaal resultaat behaal je na acht behandelingen. Dat resultaat blijft ook behouden, op voorwaarde dat je een gezonde levensstijl aanhoudt.

Kort samengevat: i-Lipo maakt vetcellen leeg, waarna het vrijgekomen vet meteen kan worden verbrand door te sporten.

Links: de behandeltafel
In het midden (zilveren toestel): LipoFREEZE
Rechts (witte toestel): iLipo

3. Slim Concept-dieet

Het Slim Concept-dieet is een aanzet naar een gezonde(re) levensstijl. Het dieet bestaat uit drie fases. De eerste fase is de afslank- en ontgiftingsfase en duurt 27 dagen. Tijdens die eerste fase neem je elke ochtend een ampule die het hongergevoel vermindert en de vetverbranding stimuleert. Daarnaast wordt je voedingspatroon afgestemd op het verbranden van vetten, waardoor je gewicht gaat verliezen.

De tweede fase is de stabilisatiefase en duurt 21 dagen. Tijdens die periode leer je hoe koolhydraten en vetten passen binnen een gezond voedingspatroon. En tijdens de laatste fase, ten slotte, leer je hoe je jouw nieuwe gezonde levensstijl voor altijd vasthoudt.

Kort samengevat: dankzij het Slim Concept-dieet leer je een gezonde levensstijl aan die je voor altijd kan vasthouden. Wanneer je lekker gezond leert eten, hoef je nooit meer te diëten.

Bij Slim Concept worden ook dieet- en gewoon gezonde producten verkocht, zoals kokosolie en quinoapasta.

Waarom blog ik over Slim Concept?

Na de uitleg over LipoFREEZE en i-Lipo, kan ik me voorstellen dat het dieet nogal gewoontjes klinkt. Helemaal niet sci-fi, zoals de twee machines. Toch is het stiekem mijn favoriet. Hoewel ik 100% overtuigd ben van de werking van LipoFREEZE en iLipo (omdat ik het met m’n eigen ogen heb gezien), spreekt het dieet mij het meest aan. Ik denk omdat het gewichtsverlies dan volledig je eigen verdienste is én omdat gezond (leren) koken centraal staat.

En eigenlijk is dat ook zo bij de twee machines. LipoFREEZE en i-Lipo kunnen je een heel eind op weg helpen, maar jij bent degene die het moet volhouden. Dat doe je door jezelf een gezonde levensstijl aan te leren. En daar kom ik een beetje in beeld.

Mijn schoonmoeder heeft me gevraagd of ik af en toe receptjes wil bloggen die ‘Slim Concept-proof’ zijn. Dan kan zij haar klanten naar mijn blog doorverwijzen voor inspiratie. Het is namelijk niet de bedoeling dat haar website een kookwebsite wordt. Wel, dat moest ze me absoluut geen twee keer vragen! Gezonde recepten bedenken, klaarmaken en erover schrijven, mensen tonen dat gezond eten heel lekker en gevarieerd is… Ik doe niets liever!

Zaterdag komt m’n eerste Slim Concept-recept online. Ik zet er telkens bij voor welke fase van het Slim Concept-dieet het recept geschikt is, en dan bedoel ik vooral fase 1 of 2. Alle recepten op mijn blog zijn eigenlijk geschikt voor fase 3. Ik geloof ontzettend hard in het feit dat wanneer je overwegend gezond eet, je af en toe best eens mag genieten van een ‘zonde’.

Bellen? +32 (0)476 54 51 73
Mailen? myriam@slimconcept.be

Wil je één van de drie Slim Concept-methodes proberen? Contacteer mij via amuserouge@gmail.com of mijn schoonmoeder rechtstreeks via de contactgegevens hierboven. En neem zéker eens een kijkje op haar website!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kalkoenstoofvlees met kriekbier

Dit maakte ik met kerst bij m’n mama, maar ik vergat het simpelweg te bloggen. Aangezien volgende week de Vasten beginnen (wat voor mij betekent: Dagen Zonder Vlees), krijg je het receptje nu nog van mij. Je hebt nog een week de tijd om dit te maken. Ren maar snel naar de winkel, want het is de moeite! Stoofvlees maak je meestal niet voor twee, hé. Dit recept is voor een hele pot, genoeg voor zes personen. Of voor meerdere dagen met minder personen. Wat heb je nodig (6 personen)? 1,2 kg kalkoenstoofvlees 6 rode uien 6 teentjes knoflook 3 el lichte cassonade ( Kinnekessuiker .) 6 el rode wijnazijn 4 el maïzena 2 x 25 cl kriekbier 500 ml kippenbouillon 3 sneetjes peperkoek Mosterd 3 takjes verse tijm 3 blaadjes verse of gedroogde laurier Stoofvleeskruiden Peper & zout Bakboter Wat moet je doen? 1. Smelt een klont bakboter in een stoofpot en bak er het kalkoenstoofvlees in aan. Zorg ervoor dat het vlees niet op elkaar ligt, anders stooft het in

Kerstrecept: Varkenshaasje met druivensaus

Koken in een andere keuken dan de mijne, ik doe dat niet zo graag. Je weet niets staan. Je kan je eigen vertrouwde gerief niet gebruiken. En het ergst van al: je moet koken op een vreemd vuur. Soms heb je echter geen keuze. Op kerstavond bij de familie van je lief bijvoorbeeld. Normaal ben ik zen in de keuken, maar het kerstmaal – nu ja, het kersthoofdgerecht – voor zeven man bereiden op een vreemd vuur, dat bezorgt mij toch een beetje zenuwen. Zeker als het zo’n vuur is zonder vuur, een inductiekookplaat. *insert evil music* Ik zie graag een vlam. Ik heb voeling met een vlam. Ik weet precies hoe groot mijn vlam moet zijn om witloof te stoven. Bijvoorbeeld. Wat ik echter niet weet, is welke nummer ik daarvoor moet kiezen. Het witloof dat mijn kerstgerecht vergezelde, was dan ook niet hoe ik het wilde hebben. Ik hou van stronkjes die intact blijven, mooi gekarameliseerd zijn en hier en daar een bruin kleurtje hebben. Zeker op kerstavond. Maar Merlot zegt dat ik moet stoppen

Review kookboek Gino’s Pasta – Gino D’Acampo

Wanneer deze review online komt, zit ik nog onder de zuiderse zon te genieten van het beste wat Italië te bieden heeft. Daarom vond ik het wel toepasselijk om deze keer mijn favoriete Italiaanse kookboek te reviewen. Een boek vol pasta’s, mijn nummer één favoriete gerecht! Ik kocht Gino’s Pasta in 2011 op de Boekenbeurs. Toen ik het toonde aan vrienden en familie dachten ze allemaal dat ik het voor de looks van de schrijver had gekocht. Heel eerlijk? Neen! Hij doet mij zelfs niets eens iets. Ik vermeld dit er maar bij zodat je weet dat mijn lovende woorden helemaal niets met den Gino te maken hebben. Dit is gewoon één van die zeldzame kookboeken waaruit je letterlijk àlles zou willen maken. Indeling & inhoud Zoals wel meer kookboeken, begint ook dit met een korte inleiding van de auteur. Daarna volgen enkele bladzijden geschreven door voedingsdeskundige Juliette Kellow. Zij legt uit waarom pasta best past binnen een evenwichtig eetpatroon. Veel mensen hebben schri