Doorgaan naar hoofdcontent

3-tag

Ik werd getagd door Renilde van Mooi ding en de tag werd bedacht door Tiny. Omdat de liefde voor lijstjes groot is, vul ik hem in!

Liefde voor deze foto: mijn lief, zijn broertje en ik.

1. Welke 3 dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen?
  • Inspiratie. Bij mij zijn er twee mogelijkheden: ofwel vullen de woorden bijna sneller dan ik kan typen mijn computerscherm, ofwel blijft de knipperende cursor koppig ter plekke kamperen. Zwoegen op een tekst, werkt voor mij niet. Zonder inspiratie geen blogposts.
  • Mijn computer, een HP All-in-One. Een soort van kruising tussen een laptop en een desktop, met touchscreen. Ik kocht hem eind vorig jaar omdat m’n laptopje na vijf jaar echt wel trààg was geworden. Volgens mij m’n beste aankoop van 2014. Tenzij misschien…
  • M’n reflexcamera, een Canon 100D met de 50 mm f/1.8 lens. Plastic magic, they said. And boy, were they right.
2. Welke 3 dingen mogen niet op je blog ontbreken?
  • Smakelijk uitziende foto’s van de recepten.
  • Mijn persoonlijkheid die tussen de regels doorschemert.
  • Afwisseling. Er zijn foodbloggers die elke dag recepten posten. Prima, maar niet voor mij. Ik wil meer. Méér!
3. Over welke 3 onderwerpen schrijf je het liefst?
4. Wat zijn de 3 populairste posts op je blog?
Geen idee waarom, maar:
5. Welke 3 dingen wil jij uitstralen/bereiken met je blog?
  • Talent. Dat klinkt een beetje pocherig, maar ik bedoel het niet zo. Ik ben niet zo iemand met wie mensen meteen bevriend willen worden. Ik ben verlegen en val het liefst zo weinig mogelijk op. Ik vind dat heel jammer, want daarmee doe ik mezelf geen eer aan. Mensen zouden mij zomaar over het hoofd kunnen zien, terwijl het eigenlijk wel de moeite waard is om mij te leren kennen, want stiekem ben ik best grappig en getalenteerd. En ik hoop dat mijn blog mijn echte ik uitstraalt.
  • Mensen inspireren, voornamelijk met de recepten dan. Vandaar ook de keuze om de M en niet de A met een hoofdletter te schrijven in m’n blognaam: aMuse… a Muse… Ik vraag me altijd af of mensen dat wel doorhebben.
  • Centjes verdienen. Ik geef dat eerlijk toe: het is een van m’n grootste dromen. Ik stop heel wat uurtjes in m’n blog en zou het dan ook onwijs mooi vinden mocht ik daar ooit iets voor terugkrijgen.
6. Via welke 3 sociale media is jouw blog te volgen?
7. Wat zijn de 3 voor- of nadelen van bloggen?
  • Bloggen is een uitlaatklep. Ik vind het zo’n fijn gevoel om een eigen online plekje te hebben waar je alles kwijtkan.
  • Bloggen zorgt voor positiviteit. Mijn blog geeft me positieve energie, maar hoe dat komt? Geen idee. Misschien doordat ik anders naar de wereld kijk omdat ik steeds op zoek ben naar inspiratie. Misschien door de interactie met andere bloggers. Of misschien doordat ik met mijn blog elke dag een doel heb (een blogpost schrijven).
  • Bloggen is tijdsintensief. Dit laatste puntje is een beetje dubbel. Uiteraard kies ik er zelf voor om veel tijd te stoppen in het bloggen, omdat ik het zo leuk vind. Meestal vind ik dit dan ook positief, want ik ben heel veel bezig iets wat ik heel leuk vind en waar ik veel energie uit haal. Maar ik denk ook weleens dat ik de tijd die ik aan bloggen spendeer aan 1001 nuttigere dingen zou kunnen besteden, ‘want hoeveel mensen zouden er nu echt op mijn blogposts zitten te wachten?’
8. Welke 3 mensen laten de meeste reacties achter?
9. Wat zijn jouw 3 favoriete blogs van anderen?
Omdat Kelly al zo vaak genoemd is, staat ze bij mij eens niet in de lijst. Al heb ik ze er op deze manier toch een beetje in gesmokkeld.
  • Teske van teskuh.nl. Teske is vegetariër en houdt ontzettend veel van dieren. Ze is nog maar 18 (of 19?), maar komt heel erg volwassen over. Oorspronkelijk was Teske beautyblogster, maar het laatste jaar is haar blog inhoudelijk enorm gegroeid. Naast beauty verschijnen er nu ook heel veel persoonlijke en lifestyle-artikelen op haar blog. Ik vind het in ieder geval een boeiende meid met een heel mooi, warm karakter.
  • Shirley van mommytobe.nl. Hoewel ik zelf nog in een andere fase in mijn leven zit, behoort deze mamablog toch tot mijn favorieten, en dat is dan vooral dankzij de ontzettend leuke schrijfstijl van Shirley. De persoonlijke updates over haar en haar zoontje Skyler lezen zo vlot dat het bijna voelt alsof ik Shirley al jaren ken en ze mij haar verhalen persoonlijk vertelt.
  • Laurens van uptothenines.com. De blog van mijn liefje kon natuurlijk niet ontbreken in dit lijstje. Hij is een van de weinige mannelijke modebloggers uit België. Hij is zo sterk met beelden én met woorden dat zijn blog leuk is om te volgen zelfs als je niets met mannenmode hebt (zoals ikzelf trouwens).
10. Over welke 3 onderwerpen lees je het liefst op andere blogs?
  • Persoonlijk
  • Koken/eten
  • Beauty
11. Welke 3 blogtips heb jij voor andere bloggers?
  • Zorg voor mooie foto’s. Voor mij zijn de beelden het eerste selectiecriterium. Wanneer ik op een blog terechtkom en de beelden me niet aanspreken, dan ben ik meteen weer weg. Nu ben ik zelf absoluut geen natuurlijk fototalent, maar met een beetje aandacht voor lichtinval, kom je volgens mij al een heel eind.
  • Kies af en toe persoonlijke onderwerpen. Wanneer de foto’s me op een blog hebben doen blijven, hangt het van de onderwerpen af of ik blijf of niet. Leer ik de persoon achter de blog niet op z’n minst een beetje kennen, dan ben ik terug weg.
  • Vermijd fouten. Hiermee kan je me alsnog kwijtraken als lezer. Ik begrijp de occasionele typfout – die maak ik ook! – maar wanneer het te vaak voorkomt, of – nog erger – wanneer blijkt dat je gewoon de spelregels niet kent, dan vind ik dat een reden om je blog te ontvolgen.
12. Nomineer 3 bloggers.
Wil je ’t stokje ook graag hebben? Vangen dan!

1. Welke 3 dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen?
2. Welke 3 dingen mogen niet op je blog ontbreken?
3. Over welke 3 onderwerpen schrijf je het liefst?
4. Wat zijn de 3 populairste posts op je blog?
5. Welke 3 dingen wil jij uitstralen/bereiken met je blog?
6. Via welke 3 sociale media is jouw blog te volgen?
7. Wat zijn de 3 voor- of nadelen van bloggen?
8. Welke 3 mensen laten de meeste reacties achter?
9. Wat zijn jouw 3 favoriete blogs van anderen?
10. Over welke 3 onderwerpen lees je het liefst op andere blogs?
11. Welke 3 blogtips heb jij voor andere bloggers?
12. Nomineer 3 bloggers.

Reacties

  1. Leuk!
    Alweer wat nieuwe blogs leren kennen. Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, die "a Muse" had ik er inderdaad nog niet in gezien. Ik las het enkel als een woordspeling op Amuse Bouche, zijnde dus lekkere receptjes van een roodharige :-)
    Bedankt voor de nominatie, ik ga de vragen zeker invullen (al zal het misschien niet heel snel zijn, want er staat nog een ander stokje te wachten). Je hebt het mij wel moeilijk gemaakt om nog origineel te antwoorden, want tijdens het lezen heb ik echt vaak gedacht "als ik dit zou moeten beantwoorden, ik zou krak hetzelfde antwoord geven". En toen zag ik plots dat ik effectief alles moet beantwoorden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die woordspeling is inderdaad de tweede betekenis. Of nu ja, dat was oorspronkelijk de enige bedoeling, maar ik bedacht me dat ik er door 'aMuse' op die manier te schrijven nog een tweede betekenis aan kon geven. :-)

      Sorry dat ik het je moeilijk heb gemaakt! Maar ik weet zeker dat jij je eigen leuke manier zal vinden om deze tag in te vullen. :-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kalkoenstoofvlees met kriekbier

Dit maakte ik met kerst bij m’n mama, maar ik vergat het simpelweg te bloggen. Aangezien volgende week de Vasten beginnen (wat voor mij betekent: Dagen Zonder Vlees), krijg je het receptje nu nog van mij. Je hebt nog een week de tijd om dit te maken. Ren maar snel naar de winkel, want het is de moeite! Stoofvlees maak je meestal niet voor twee, hé. Dit recept is voor een hele pot, genoeg voor zes personen. Of voor meerdere dagen met minder personen. Wat heb je nodig (6 personen)? 1,2 kg kalkoenstoofvlees 6 rode uien 6 teentjes knoflook 3 el lichte cassonade ( Kinnekessuiker .) 6 el rode wijnazijn 4 el maïzena 2 x 25 cl kriekbier 500 ml kippenbouillon 3 sneetjes peperkoek Mosterd 3 takjes verse tijm 3 blaadjes verse of gedroogde laurier Stoofvleeskruiden Peper & zout Bakboter Wat moet je doen? 1. Smelt een klont bakboter in een stoofpot en bak er het kalkoenstoofvlees in aan. Zorg ervoor dat het vlees niet op elkaar ligt, anders stooft het in

Kerstrecept: Varkenshaasje met druivensaus

Koken in een andere keuken dan de mijne, ik doe dat niet zo graag. Je weet niets staan. Je kan je eigen vertrouwde gerief niet gebruiken. En het ergst van al: je moet koken op een vreemd vuur. Soms heb je echter geen keuze. Op kerstavond bij de familie van je lief bijvoorbeeld. Normaal ben ik zen in de keuken, maar het kerstmaal – nu ja, het kersthoofdgerecht – voor zeven man bereiden op een vreemd vuur, dat bezorgt mij toch een beetje zenuwen. Zeker als het zo’n vuur is zonder vuur, een inductiekookplaat. *insert evil music* Ik zie graag een vlam. Ik heb voeling met een vlam. Ik weet precies hoe groot mijn vlam moet zijn om witloof te stoven. Bijvoorbeeld. Wat ik echter niet weet, is welke nummer ik daarvoor moet kiezen. Het witloof dat mijn kerstgerecht vergezelde, was dan ook niet hoe ik het wilde hebben. Ik hou van stronkjes die intact blijven, mooi gekarameliseerd zijn en hier en daar een bruin kleurtje hebben. Zeker op kerstavond. Maar Merlot zegt dat ik moet stoppen

Review kookboek Gino’s Pasta – Gino D’Acampo

Wanneer deze review online komt, zit ik nog onder de zuiderse zon te genieten van het beste wat Italië te bieden heeft. Daarom vond ik het wel toepasselijk om deze keer mijn favoriete Italiaanse kookboek te reviewen. Een boek vol pasta’s, mijn nummer één favoriete gerecht! Ik kocht Gino’s Pasta in 2011 op de Boekenbeurs. Toen ik het toonde aan vrienden en familie dachten ze allemaal dat ik het voor de looks van de schrijver had gekocht. Heel eerlijk? Neen! Hij doet mij zelfs niets eens iets. Ik vermeld dit er maar bij zodat je weet dat mijn lovende woorden helemaal niets met den Gino te maken hebben. Dit is gewoon één van die zeldzame kookboeken waaruit je letterlijk àlles zou willen maken. Indeling & inhoud Zoals wel meer kookboeken, begint ook dit met een korte inleiding van de auteur. Daarna volgen enkele bladzijden geschreven door voedingsdeskundige Juliette Kellow. Zij legt uit waarom pasta best past binnen een evenwichtig eetpatroon. Veel mensen hebben schri