Doorgaan naar hoofdcontent

Daag jezelf uit en word lid van mijn Dagen Zonder Vlees-groep!

Even een korte oproep tussendoor, omdat samen meedoen altijd leuker is dan alleen: kom bij mij in de groep en kijk hoeveel vierkante meters we samen besparen tijdens deze editie van Dagen Zonder Vlees, van 8 februari tot en met 4 april 2015!

Wil je wel meedoen maar vind je 46 dagen te lang? Da’s niet erg, elke veggie dag telt!


Wat moet je concreet doen? Rechts bovenaan klikken op ‘Schrijf u in’, en daar een account aanmaken. Je ontvangt dan een bevestigingsmailtje waarin je een link moet aanklikken. Daarna kan je je aanmelden en lid worden van mijn groep ‘amuse-rouge.blogspot.be’.

Een paar minuutjes werk in ruil waarvoor je een veggie maaltijd in een Greenway-restaurant cadeau krijgt!

Reacties

  1. Ik was al ingeschreven, maar ben zojuist lid geworden van jouw groep :-) Op dit moment ben ik er nog niet helemaal uit of ik "gewoon" ga eten en dan zien waar ik uitkom of echt het maximum aantal dagen veggie ga proberen. De volle 46 is sowieso onmogelijk aangezien er een paar dagen bij mijn ouders zullen bijzitten en no way dat ik die overtuigd krijg om een paar dagen vegetarisch te eten (jammer genoeg).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeuj, dat vind ik echt keileuk!

      De eerste keer dat ik meedeed (3 jaar geleden) waren de Dagen Zonder Vlees al één dag bezig toen ik er pas iets over hoorde. Ik had dus al meteen gezondigd. Toen heb ik voor mezelf maar als doel gesteld dat ik 40 van de 46 dagen veggie moest eten, ook met het oog op etentjes bij andere mensen.

      Maar vorig jaar ben ik dan wel voor de volle 46 dagen gegaan, en dat is eigenlijk prima gelukt. Nu ga ik dus hetzelfde doen. Ik heb iedereen ruim op tijd verwittigd, dus normaal komt dat wel goed. :-) En als mensen geen vegetarische optie willen voorzien, dan moeten ze mij maar niet uitnodigen, hé. ;-)

      Uiteindelijk als je 'echt' vegetariër bent, ga je toch ook geen uitzonderingen maken om mensen niet tot last te willen zijn, hé?

      Verwijderen
    2. Als ik/wij bij mijn moeder thuis gaan eten, moet ik trouwens altijd koken (omdat zij écht niet graag kookt), dus op dat vlak heb ik al geen problemen. :-)

      Verwijderen
    3. Je hebt absoluut gelijk en moest ik sowieso al niet tijdens het jaar rekening houden met mijn verhouding vlees/vegetarisch, dan zou ik er in die 46 dagen misschien ook strikter op letten. Mijn moeder zou er waarschijnlijk wel voor openstaan (zij het dan waarschijnlijk niet meerdere dagen aaneensluitend), maar mijn vader staat heel erg op zijn stuk vlees, dus die krijg ik echt niet overtuigd. Als ik in die paar dagen bij hen dus absoluut vegetarisch wil eten, moeten er al zeker twee gerechten op tafel komen. Ik zal waarschijnlijk zelf ook wel koken daar en dat dan misschien wel doen, maar aangezien ik mijzelf zo'n beetje bij hen heb uitgenodigd (als in: ik kom dan logeren :-)), wil ik hen dat ook niet opdringen wanneer zij koken. Moest ik een echte vegetariër zijn, zou dat waarschijnlijk anders liggen, maar aangezien ik er de rest van het jaar ook niet op sta dat het vegetarisch moet zijn (daar heb ik ook geen reden toe), ga ik dat nu ook niet doen. Nu ja, sowieso zal ik in die 46 dagen wel aan veel vegetarisch komen, dus die paar dagen maken niet zoveel uit en "compenseer" ik sowieso wel door de maanden ervoor en erna :-)

      Verwijderen
  2. Ik ben net lid geworden van je groep en ben er helemaal klaar voor!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Hoe zou het nog met de nieuwe blog zijn?

Goed omdat: het thema in orde is (it's sooo pretty!)het logo is gemaaktde lettertypes- en groottes zijn gekozende knopen over de kleuren zijn doorgehaktmijn ondertussen-meer-dan-500-blogposts mét commentaren succesvol zijn overgezet van Blogger naar Wordpress #vreugdedansjeNiet goed omdat: ik mijn ondertussen-meer-dan-500-blogposts nog allemaal moet redirecten van Blogger naar Wordpressik de SEO van mijn ondertussen-meer-dan-500-blogposts nog op punt moet stellenen vooral: omdat ik de lay-out van die ondertussen-meer-dan-500-blogposts ÉÉN VOOR ÉÉN  HANDMATIG moet aanpassenMet dat laatste ben ik de afgelopen week grotendeels bezig geweest. De status? 125 blogposts gedaan, 376 te gaan EN IK WORD GEK!

Aan dit tempo zou ik klaar zijn binnen een drietal weken, wat nog enigszins oké lijkt, maar het ‘probleem’ is dat het schooljaar volgende week begint en ik mijn blog dus een aantal plekjes ga moeten laten zakken op de prioriteitenranglijst.
Mijn opties:
1. Mijn nieuwe blog nu al online zette…

Pasta met kip in pittige tomatensaus

Dit gerecht is enkele weken geleden ontstaan, wanneer we voor onze reis nog enkele verdwaalde ingrediënten in onze ijskast hadden liggen. Ik zei toen dat ik die ingrediënten in het vervolg zeker opzettelijk zou meebrengen. Dit is echt zo’n gerechtje dat van mij permanent in het weekmenu zou mogen. Nu ja, als ik geen foodblog had en ‘verplicht’ was om steeds nieuwe dingen te maken dan.
Door de mascarpone in de saus is dit receptje iets calorierijker dan dat je van mij gewoon bent. In principe kan je die wel weglaten, maar hij maakt de saus eigenlijk echt lekkerder!
Wist je trouwens dat je mascarpone gewoon kan invriezen en daarna in bevroren vorm weer gebruiken? Dat gaat uiteraard niet in desserts, maar je kan hem bijvoorbeeld wel gewoon laten smelten in een saus.



Wat heb je nodig (2 personen)? 160-180 pasta, bv. spaghetti 1 kipfilet1 grote ui2 teentjes knoflook200 g verse spinazie2 tomaten1 klein potje tomatenpuree150 ml tomatenpassata, bv. Tomato Frito2 el mascarpone (of Griekse yoghurt)1…

Oosterse bulgursalade met zalm

Na alle Berlijn-updates van de afgelopen week vond ik het hoog tijd om nog eens een receptje te delen. O, en wat voor eentje. Dit is zo’n heerlijk simpel maar toch apart gezond gerechtje voor een zomerse dag! Eentje waar je amper werk aan hebt dan nog!
Deze salade is het lekkerst op kamertemperatuur. Begin dus enkele uren op voorhand aan de eerste stap, zodat het geheel tijd heeft om af te koelen.

Wat heb je nodig (2 personen)? 125 g bulgur250 g zalm4 dl visbouillon, vb. 4 dl water met 1 visbouillonblokje2 wortelen½ komkommer½ citroenVerse peterseliePeper & zoutOosterse dressing 1 potje (125-150 ml) Griekse yoghurtMespuntje wasabi2 el sojasaus (zoute)1 el honing2 el geroosterde sesamzaadjesWat moet je doen?
1. Snijd de zalm in hapklare stukken. Doe de bulgur samen met de zalm en de bouillon in een pot. Zet er een deksel op en breng aan de kook. Wanneer de bouillon is opgenomen (na zo’n 10 minuten), zijn de bulgur en de zalm klaar. Stort het geheel uit in een kom en laat afkoelen.
2. Com…