Doorgaan naar hoofdcontent

Instagram Instants maart 2015

Oké, oké, technisch gesproken is het nog de laatste dag van maart. Maar geloof mij, er gaat vandaag niets spannends meer gebeuren. Tenzij je kickt op lesvoorbereidingen, dan zou ik voor heel wat spannende kiekjes kunnen zorgen.

Terwijl ik in februari nog voldoende tijd had voor m’n blog, eiste mijn lerarenopleiding in maart echt wel haar tol. En dat gaat er niet op beteren in april en mei, voorspel ik. De stage staat voor de deur en de deadlines voor alle taken (o, zó véél taken) sluipen ook geniepig dichterbij.

Gelukkig was maart was ook de maand waarin ik volledig vegetarisch at, ik belachelijk veel kuisgerief en leesvoer kocht en ik verjaarde. Zo kan ik jullie toch nog iets anders dan computerschermen vol Word-bestanden laten zien.

Maart begon met een brunch. Dit was tot nog toe het enige moment waarop ik het moeilijk vond om veggie te zijn. Er stond zo veel lekkere charcuterie en vis! De enige vegetarische optie waren eitjes, kaas (wat ik niet eet), choco en koffiekoeken. Zo zie je maar dat je ook heel makkelijk ongezond veggie kan/moet eten… Ik heb me er wel braaf aan gehouden. Mijn koppigheid alleen al zorgt er wel voor dat ik niet cheat!

Eindelijk, eindelijk, eindelijk kwam mijn certificaat van PowerSlim-consulente aan. Wat PowerSlim precies is (en waarom ik dat certificaat heb), legde ik uit in deze blogpost: klik!

Zelfgemaakte vegetarische nasi. #nommings

Té schattig om niet te delen. #alottle

Tijd om m’n eigen advies op te volgen. Wanneer je vegetarisch eet, krijg je geen vitamine B12 binnen. De enige oplossing is om supplementen te nemen! Deze kocht ik gewoon bij Kruidvat. Benieuwd waarop je nog moet letten als vegetariër? Klik!

Ooey gooey mozzarella goodness! Het recept? Alsjeblief!

Ik kreeg een soort van toeval, denk ik, en ik voelde plots de enorme drang om de kuisafdeling van de Action te gaan leegkopen. Ik  heb zelfs onze kuisgerief opbergruimte helemaal gereorganiseerd en heb nu allemaal vodden met een specifiek doel, in plaats van allemaal vodden die door elkaar werden gebruikt. Want ja, in zo’n voddenchaos leefden wij.

Ook dit kocht ik in de Action. Ik heb er wel nog niets mee gedaan, maar de eerste stap is gezet… Toch?

Zelfgemaakte veggie hamburger. (Klik voor het recept.) Volgens mij zouden zelfs echte carnivoren hiertegen geen neen zeggen.

De one pot pasta. M’n lief vond die zo lekker dat ik hem gewoon moest bloggen om het recept zelf niet te vergeten.

We gingen een dagje naar Brussel. Ik at daar bij Ellis Gourmet Burger deze sojaburger die zó lekker was dat ik hem zelfs nog zou nemen wanneer de Dagen Zonder Vlees gedaan zijn. Dikke vette aanrader! Ben jij weleens bij Ellis Gourmet Burger geweest?

Onze hoofdstad. Ik heb er eerlijk gezegd niet veel mee. Maar misschien is dat ook wel omdat ik op de trein naar Brussel telkens vieze dingen zie, hoor of meemaak.

En dit was de Brusselse buit! Samen met een topje en een hipster rugzak. Voor een dagje uit, vind ik dat eigenlijk veel handiger – en vooral minder pijnlijk voor de schouders en de rug – dan een handtas.

Net op de dag voordat ik voor het eerst in jaren weer eens naar de bib wilde gaan, kwam mijn vriend dit tegen bij het opruimen van zijn bureau. Creepy coincidence, maar alweer wat centjes uitgespaard. Handig!

Pre-birthday selfie. Ik zat te wachten tot m’n vriend zou thuiskomen om outfitfoto’s te gaan schieten. Ja, wat doe je dan ondertussen?

Tartufo. #sorrynotsorry

Een pizza met slechts vijf ingrediënten. Het zit hem allemaal in de combinaties!

#eenzakjeineenpakje! De Deautybox kreeg een kleine make-over en ik ben fan! Vroeger lagen de producten op allemaal snippers, wat elke keer een hele hoop ‘afval’ gaf. Bovendien is het zo een cadeautje ín een cadeautje, wat natuurlijk nóg beter is dan gewoon een cadeautje!

Toen ik een avond alleen thuis was, was ik zo geconcentreerd voor school aan het werken dat ik pas terug besef van tijd kreeg toen m’n maag rond acht uur begon te protesteren. Omdat ik op dat moment echt geen zin had om nog te beginnen koken, fietste ik naar de Chinees iets verderop. Ik bestelde de enige vegetarische optie op hun kaart: tofu pow. It looks yum, but it was only meh. Jammer!

M’n vriend sprak het woord Boekenfestijn nog maar uit, of ik zat al in de auto naar Mechelen. Schoolwerk of niet, voor boeken maak ik altijd tijd. Zoals het hoort. Sinds De Boekendief ben ik fan van Markus Zusak z’n schrijfstijl. Natuurlijk doet het verhaal er ook toe, maar ik vind de schrijfstijl eigenlijk nog veel belangrijker. Wanneer een verhaal dat me ontzettend hard aanspreekt slecht is neergeschreven, ergert me dat mateloos. Wanneer een verhaal dat mij minder aanspreekt, goed is neergeschreven, geniet ik alsnog. Wat vind jij het belangrijkst: de schrijfstijl of het verhaal?

Reacties

  1. Ik ben eigenlijk superblij om het boek het Rosieproject te zien staan :D
    Ik ben net opnieuw een blogje begonnen en heb een recensie geschreven over dit boek: lemmetakeashelfie.blogspot.be . Feel free to read :-p

    Groetjes
    Jody

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Ik ben er momenteel in bezig. Het doet me héél erg aan The Big Bang Theory denken, maar het is wel ontzettend vermakelijk. Luchtig leesvoer. :-)

      Verwijderen
  2. Grappig dat Brussel niet zo jouw ding is; bij mij is dat juist een van de dingen die ik het meeste mis aan België :-)

    Leuke boekenbuit! En zoveel, ben een beetje jaloers :-) Naar welke boekenwinkel in Brussel ben je geweest?

    Tip voor dat touwtjespringen: leg je touw binnen handbereik (vb. op je bureau of in een kast ernaast) en als je een korte pauze neemt van je schooltaken, spring dan even. Je kan dan daarna nog altijd iets anders doen, want dat neemt maar twee minuutjes ofzo, maar op zijn minst heb je dan toch al even gesprongen. Bij mij werkt het zo wel (zij het in periodes: soms spring ik een week lang elke pauze, dan weer een week helemaal niet).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken Brussel eigenlijk helemaal niet goed genoeg om zulke uitspraken te doen, hoor. Maar ik veralgemeen soms graag. Ik heb geen goede ervaringen met Brussel, dus ik vind Brussel niet leuk. ;-)

      Ik denk dat de boekenwinkel Waterstones heette.

      Goede tip voor dat touwtjespringen. Eigenlijk is het probleem daarmee vooral dat wij daar geen plek voor hebben. Ik kan nergens touwtjespringen zonder iets te raken, ook in ons 'tuintje' niet. En ik durf het (nog) niet aan om dat in het openbaar te doen... :p

      Verwijderen
    2. Ah, dat is natuurlijk minder ideaal. In onze gang lukt het juist (ik mag wel niet teveel naar voor - de lamp! - of achter - het schoenenkastje!). Maar wedden dat als je dat buiten doet, niemand daar echt op zal letten? En indien wel, waarschijnlijk eerder jaloers zal zijn dat jij dat durft doen! :-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kalkoenstoofvlees met kriekbier

Dit maakte ik met kerst bij m’n mama, maar ik vergat het simpelweg te bloggen. Aangezien volgende week de Vasten beginnen (wat voor mij betekent: Dagen Zonder Vlees), krijg je het receptje nu nog van mij. Je hebt nog een week de tijd om dit te maken. Ren maar snel naar de winkel, want het is de moeite! Stoofvlees maak je meestal niet voor twee, hé. Dit recept is voor een hele pot, genoeg voor zes personen. Of voor meerdere dagen met minder personen. Wat heb je nodig (6 personen)? 1,2 kg kalkoenstoofvlees 6 rode uien 6 teentjes knoflook 3 el lichte cassonade ( Kinnekessuiker .) 6 el rode wijnazijn 4 el maïzena 2 x 25 cl kriekbier 500 ml kippenbouillon 3 sneetjes peperkoek Mosterd 3 takjes verse tijm 3 blaadjes verse of gedroogde laurier Stoofvleeskruiden Peper & zout Bakboter Wat moet je doen? 1. Smelt een klont bakboter in een stoofpot en bak er het kalkoenstoofvlees in aan. Zorg ervoor dat het vlees niet op elkaar ligt, anders stooft het in

Kerstrecept: Varkenshaasje met druivensaus

Koken in een andere keuken dan de mijne, ik doe dat niet zo graag. Je weet niets staan. Je kan je eigen vertrouwde gerief niet gebruiken. En het ergst van al: je moet koken op een vreemd vuur. Soms heb je echter geen keuze. Op kerstavond bij de familie van je lief bijvoorbeeld. Normaal ben ik zen in de keuken, maar het kerstmaal – nu ja, het kersthoofdgerecht – voor zeven man bereiden op een vreemd vuur, dat bezorgt mij toch een beetje zenuwen. Zeker als het zo’n vuur is zonder vuur, een inductiekookplaat. *insert evil music* Ik zie graag een vlam. Ik heb voeling met een vlam. Ik weet precies hoe groot mijn vlam moet zijn om witloof te stoven. Bijvoorbeeld. Wat ik echter niet weet, is welke nummer ik daarvoor moet kiezen. Het witloof dat mijn kerstgerecht vergezelde, was dan ook niet hoe ik het wilde hebben. Ik hou van stronkjes die intact blijven, mooi gekarameliseerd zijn en hier en daar een bruin kleurtje hebben. Zeker op kerstavond. Maar Merlot zegt dat ik moet stoppen

Review kookboek Gino’s Pasta – Gino D’Acampo

Wanneer deze review online komt, zit ik nog onder de zuiderse zon te genieten van het beste wat Italië te bieden heeft. Daarom vond ik het wel toepasselijk om deze keer mijn favoriete Italiaanse kookboek te reviewen. Een boek vol pasta’s, mijn nummer één favoriete gerecht! Ik kocht Gino’s Pasta in 2011 op de Boekenbeurs. Toen ik het toonde aan vrienden en familie dachten ze allemaal dat ik het voor de looks van de schrijver had gekocht. Heel eerlijk? Neen! Hij doet mij zelfs niets eens iets. Ik vermeld dit er maar bij zodat je weet dat mijn lovende woorden helemaal niets met den Gino te maken hebben. Dit is gewoon één van die zeldzame kookboeken waaruit je letterlijk àlles zou willen maken. Indeling & inhoud Zoals wel meer kookboeken, begint ook dit met een korte inleiding van de auteur. Daarna volgen enkele bladzijden geschreven door voedingsdeskundige Juliette Kellow. Zij legt uit waarom pasta best past binnen een evenwichtig eetpatroon. Veel mensen hebben schri