Doorgaan naar hoofdcontent

aMuse Rouge maakt 20 voornemens voor 2014 – Deel 1: algemeen

1. ???
Mijn eerste voornemen is er meteen eentje waarover ik nog niks kan of wil zeggen. Pas wanneer ik het waarmaak, deel ik het op mijn blog.

Bron: greatist.com

2. Certificaat afslankingsconsulente halen
Eind september 2013 vroeg ik de cursus Afslankingsconsulent van het Centrum voor Afstandsonderwijs aan. Toen hij in m’n brievenbus viel, begon ik er meteen in te lezen. Helaas stuitte ik onmiddellijk en constant op grammatica- en spelfouten. In mijn ogen verliest de persoon achter de cursus dan meteen alle geloofwaardigheid. Ik legde de cursus opzij en kon me er gewoon niet meer aanzetten.

Maar ik heb er natuurlijk wel voor betaald en ik wil het certificaat ook heel graag halen, dus in 2014 ga ik heel hard proberen om over al die fouten heen te zien en me enkel te concentreren op de inhoud. Een héél moeilijke opdracht voor mij. Ik heb zelfs eerder zin om die cursus te verbeteren, mijn correcties te bezorgen aan het Centrum voor Afstandsonderwijs en te wachten op de nieuwe druk… Zou daar een pilletje voor bestaan?

3. Rijbewijs halen
Het moet wel. Mijn voorlopig rijbewijs is ‘maar’ geldig tot eind december 2014. Ik was ontzettend goed bezig tijdens m’n rijlessen. Ik overwon mijn angst vrijwel meteen en maakte elke keer grote sprongen vooruit. Ik ging met heel veel plezier naar elk van m’n rijlessen en de uren vlogen altijd voorbij.

Sinds m’n laatste rijles ben ik echter niet meer zo goed bezig. Ik oefen amper en heb zelfs nog nooit helemaal alleen gereden. Vanaf de lente moet ik er mij van mezelf terug serieus mee gaan bezighouden, zodat ik tijdens de zomer of vroege herfst klaar ben voor mijn rijexamen. Mensen die vrijwillig met mij willen gaan oefenen, mogen zich steeds aanmelden.

Bron: Merlot

4. Aan lichaamsbeweging doen (yoga & roeitrainer)
Ik eet heel gezond en heb geen last van overtollige kilootjes. Van mij mag er natuurlijk nog altijd een kilo of 2-3 af, maar dat hoeft niet perse, dus daarvoor hoef ik ook geen voornemen te maken. Wat ik wel graag zou hebben, is strakkere spieren, en dan vooral een strakkere buik. En ook mijn conditie kan heel wat beter. Ik sport namelijk niet. Ik fiets elke dag twee keer een kwartiertje (naar en van m’n werk). Maar dat is het dan ook.

Ik sport absoluut niet graag, maar wat ik volgens mij weleens leuk zou kunnen vinden, is yoga. Ik heb dan ook een yogamatje op m’n wishlist gezet en hoop dat ik de discipline heb om me er in 2014 aan te zetten. Daarnaast heeft Merlot onlangs een roeitrainer gekocht. Ook die ga ik proberen regelmatig te gebruiken. Een roeitrainer traint naar het schijnt zowat al je spieren, zonder je gewrichten te belasten. Klinkt alvast goed.

Bron: Pinterest
5. Minstens 25 boeken lezen
Ik hou van lezen en wil er absoluut meer tijd voor vrijmaken. 25 boeken op een jaar lezen, moet haalbaar zijn, toch?

Bron: weheartit

6. Minstens 50 films zien
Vroeger gingen Ecarlate, Ettie en ik in de zomervakantie dagelijks naar de videotheek. (Toen bestond dat nog, ja. De dieren waren wel al gestopt met spreken.) We gingen ook wekelijks naar de cinema. Wij zagen dus heel gemakkelijk 50 films per zomer. De laatste jaren is dat volledig stilgevallen, en dat is een beetje jammer. Gelukkig is dat ook iets dat ik makkelijk kan veranderen. Of 50 films een haalbaar doel is, moet nog blijken, maar ik ga zeker mijn best doen.

7. Een betere ‘huisvrouw’ worden
Ik zorg elke dag voor vers eten, maar in mijn kuis-, strijk- en wasgedrag is nog steeds geen echte routine terug te vinden. Soms blijft alles iets te lang liggen naar mijn zin. Wanneer ik alles beter bijhoud, voel ik me ook beter, dus ik ga hier heel hard m’n best voor doen. Ik voorspel nu al wel dat dit één van de moeilijkste voornemens wordt.

Bron: Pinterest

8. Meer water drinken
Eentje dat jaarlijks terugkeert. Ik kom in de verste verte niet aan de aanbevolen 2,5 liter per dag. Ik vergeet gewoon te drinken omdat ik zelden dorst heb. En als ik eens dorst heb, is die meestal al gelest na één slok.

9. Beter worden in ‘beauty’
Ik volg veel beautyblogs en ken dus alles van blenden, shapen en de crease. Ik heb ook veel make-up en verzorgingsproducten, maar ik gebruik ze lang niet genoeg. Ik ga vaker ongeschminkt dan geschminkt de deur uit en vergeet zelfs regelmatig een dag- of nachtcrème aan te brengen. Zeker die crèmes moet ik van mezelf dagelijks leren aanbrengen. Make-up gewoon wat vaker dan ik nu doe.

10. Meer ‘goede outfits’ dragen
In m’n allereerste Currently had ik het er al over: ik heb ontzettend veel kleren, maar toch grijp ik altijd naar dezelfde dingen, ‘meh’-outfits. En waarom? Omdat ik geen ‘wauw’-outfit wil ‘verspillen’ aan een gewone dag. Een onbewuste redenering die eigenlijk zo fout is, want wanneer ik iets aanheb waarin ik me echt goed en mooi voel, wordt een ‘gewone dag’ vanzelf beter. Dat moet ik dus ook vaker doen in 2014.

Bron: Pinterest

Wat zijn jouw voornemens voor het nieuwe jaar? En wat vind je van de mijne?

Lees ook deel 2 van m'n voornemens.

Reacties

  1. Funny, ik ben bezig met een herziening van die cursus afslankingsconsulent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe toevallig! Kan ik misschien zo geen herziene versie krijgen? Dan zal ik er vanaf nu positieve reclame voor maken op m'n blog! ;-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Instagram Instants maart 2014

Ik vind het leuk om via fotootjes momenten te onthouden die je anders zou vergeten of dingen op te merken waar je anders geen aandacht aan zou besteden. Vluchtige momenten worden zo tijdloos. Heel gewone dingen worden bijzonder.
De eerste van een nieuwe maand betekent Instagram-tijd op m’n blog. Dit was mijn maart. Ik verjaarde, ging shoppen, ondernam een heus DIY-projectje, ontdekte een nieuwe hobby, mocht Smartmat testen en kreeg een vlaag van lenteschoonmaakkriebels. De maand werd afgesloten met een weekje ziekteverlof omwille van een blokkade in m’n bovenrug.

Een onverwacht bezoekertje op het werk. M’n collega had de poort laten openstaan, waardoor dit schattige kleine konijntje plots kwam binnengehuppeld. We hebben het gevangen en opnieuw losgelaten in het wild. Dat ging bij mij een beetje gepaard met pijn in het hart, maar iedereen verzekerde me dat konijntjes het gelukkigst zijn in het wild.
Bron foto: weheartit.com
Het krioelt in de omgeving van m’n werk trouwens van de diertjes. …

Instagram Instants februari 2014

Ik vind het leuk om via fotootjes momenten te onthouden die je anders zou vergeten of dingen op te merken waar je anders geen aandacht aan zou besteden. Vluchtige momenten worden zo tijdloos. Heel gewone dingen worden bijzonder.
Dit was mijn februari. Merlot maakte een nieuwe lay-out voor mijn blog (wat vind jij ervan?) én hij bezorgde mij een verrassingsvalentijn. Ik kreeg een portie hondjesknuffels en ik kocht lage laarsjes waar ik helemaal verliefd op ben.
Zo begin ik elke ochtend: met een kom havermout waar de vitamientjes bijna uitspringen. Hier had ik mijn havermout opgeleukt met lijnzaad, chiazaad, hennepzaad, dadels en noten. Tot enkele jaren geleden ontbeet ik nooit. Nu is het mijn favoriete maaltijd van de dag.
Merlot stak mijn blog in een nieuw kleedje! Ik wilde minder roos, meer rood en grotere foto’s. Ik ben heel blij met wat hij ervan heeft gemaakt. Het enige ‘jammere’ is dat ik alle blogposts van voor de themaverandering moet aanpassen aan de nieuwe lay-out. Daar ben ik st…

Slim Concept-recept: courgetti bolognaise met balletjes

Ik postte al eens een recept voor een koude courgettisalade. Vandaag schotel ik je een warme variant voor. Eigenlijk is dit een spaghetti met balletjes voor wie op dieet is. Want iedereen verdient af en toe een Lady-en-de-Vagebond-moment.
Dit recept is geschikt tijdens fase 2 van het Slim Concept-dieet.

Wat heb je nodig (2 personen)? 1 ui2 teentjes knoflook1 rode paprika4 tomaten250 g champignons1 kl tijm1 kl oreganoPeper & zout2 courgettes200 g kippengehakt1 el (diepvries)basilicum (Of verse. Van gedroogde ben ik geen fan.)Wat moet je doen?

1. Was en schil de paprika, verwijder de zaadlijsten en snijd hem in zo fijn mogelijke reepjes. Bak de paprikareepjes aan in een antikleefpotje zonder vetstof. Schil en versnipper de ui en doe hem bij de paprika.
2. Ontvel de tomaten en snijd ze in blokjes. Doe die bij de paprika en ui. Snijd de champignons in schijfjes of kwartjes en doe ze bij in het potje. Pel en plet de teentjes knoflook doe ook die erbij.

3. Kruid alles met peper, zout, tijm en…