Doorgaan naar hoofdcontent

Weekmenu 9: aMuse Rouge bespaarde al een trip naar Amsterdam #DZV


Enkele uurtjes later online dan normaal, dit weekmenu, omdat ik gisteravond vrij laat thuiskwam, en dan nog eens met barstende hoofdpijn. Ik kroop snel in m’n bed en besloot dit weekmenu de volgende dag af te maken.

Van de afgelopen week heb ik maar zes eetfoto’s omdat ik op zaterdag een restje van de beste veggie spaghettisaus uit de diepvries toverde en een spaghetti-avond hield met Rubis, die net terug was uit Chicago.

Ik heb nog geen enkele keer gezondigd (en ben dat ook absoluut niet van plan). Tot dusver bespaarde ik al 132 m², wat overeenkomt met 120 baden of 180 km rijden, de afstand van bij mij thuis tot Amsterdam! En jij?

Pasta met broccoli en prei


Een recept uit Groenten uit een Italiaanse tuin. Het kookboek is een pareltje, het recept meer dan oké! Vriendinnetje Dool maakte het al na.

Spaghettifrittata


Kliekjesdag. Alle restjes van groenten verdwenen in deze goedgevulde frittata en daarna in onze buikjes. Een frittata is een handige manier om je koelkast leeg te maken of om toch snel  iets op tafel te toveren wanneer je geen zin of inspiratie hebt om te koken.

Lady-en-de-Vagebondspaghetti


Ik stelde het naar de supermarkt gaat nog wat uit, want ik had nog tomaten en een courgette waarmee ik een zalig lekkere tomatensaus kon maken, en wat kant-en-klare veggie balletjes voor het Lady-en-de-Vagebondgevoel.

Salade met avocado


Supermarkdag! Op zo’n dagen kan je meebrengen waar je op dat moment eens echt zin in hebt. Bij mij was dat deze keer avocado. Met wat sla tomaat, ei en cocktailsaus iets wat ik al regelmatig op een bord hebt gegooid. De naam recept niet waardig, maar o zo lekker!

Veggie preparé/martino


Tijd om nog een veggie beleg te maken. Het recept van deze zelfgemaakte fake martino komt donderdag op m’n blog. De smaak en de textuur zijn niet helemààl detzelfde als die van gewone martino, maar ze komen wel verdomd dicht in de buurt.

Chinese tomatensoep


Dit zonder kip.

Reacties

  1. Amai, dat ziet er allemaal lekker uit! Mooie foto's ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Wij hebben inderdaad nog geen 'missers' gehad hier in huis tijdens DZV. :-)

      Verwijderen
  2. Ik ben vandaag tot in Amsterdam geraakt ;-) Met vier dagen vertraging, want - zoals verwacht - stond bij elk bezoek hier in België vlees of vis op het menu. Nu ja, maakt ook niet uit; ik eet sowieso meer dan genoeg vegetarisch om dat goed te maken en ga ook - als "extra" effort - aansluitend op DZV nog zoveel dagen vegetarisch eten als ik er niet heb gehaald tijdens DZV. Momenteel 4x dus en normaalgezien zal dat aantal niet verder oplopen.
    't Ziet er heel lekker uit wat jullie al allemaal gegeten hebben. Leuk ook om weer wat extra inspiratie op te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten